Lingeriemerk Bravissimo heeft het duidelijk even gehad met modellen: voor de jongste reclamecampagne heeft het label tenminste vijf echte vrouwen ingehuurd.
De wind was even gaan liggen maar de discussie over size zero versus plus-size is in de modewereld weer in volle hevigheid losgebarsten.
Dit naar aanleiding van enkele incidenten waaronder de modeshow van Mark Fast (waar slanke en plus-size modellen door elkaar heen liepen), model Coco Rocha die de publiciteit opzocht omdat ze met haar maatje 32 voor ontwerpers te dik zou zijn en de Italiaanse Vogue die deze week een online afdeling lanceerde speciaal voor vollere modellen.
Bovendien verzochten Britse psychologen recentelijk nogmaals met klem om een Photoshop-waarschuwing voor gemanipuleerde foto’s in tijdschriften én zagen de eerste plus-size paspoppen onlangs het levenslicht.
Steentje
Naar nu blijkt draagt ook lingeriemerk Bravissimo een steentje bij aan de discussie. Voor de nieuwe campagne van het grote matenlabel zijn alleen echte vrouwen ingehuurd, aldus de Daily Mail vrijdag.
De gelegenheidsmodellen zijn het resultaat van een casting op basis van het klantenbestand van Bravissimo. In totaal hebben 600 vrouwen een oproep gekregen, waar de vijf meest geschikte uitgekozen zijn. Het merk besloot tot de nieuwe inslag omdat het een gezond lichaamsbeeld wil helpen promoten.
Foto’s en de commerical met Patricia Arteaga, Leela Tikadar, Riann Quinn, Katie Hardy en Jess Edwards zijn hier te zien.
Nu.nl