Menu
kantoor / Persoonlijke ontwikkeling / Presenteren

Gedragsregels voor secretaresses

Vaak ben je als secretaresse de eerste persoon die klanten ontvangt en dus ook de persoon die een eerste indruk geeft van het bedrijf. Daarom is het belangrijk om je aan wat gedragsregels te houden. Enkele gedragsregels voor secretaresses vind je hier.

De secretaresse ‘moet’:

  • Efficiënt, discreet en respectvol te werk gaan.
  • Zich goed kleden, vriendelijk zijn en gewaagde en extravagante kleding mijden.
  • Subtiele make up dragen.
  • Informele relaties hebben, maar een iets meer formele relatie met haar baas.
  • Sympathie hebben voor haar collega’s, maar niet te persoonlijke relaties op het werk hebben die anders geïnterpreteerd kunnen worden.
  • Zakenlunches/diners met haar baas en collega’s moeten gaan over het werk, tenzij het een lunch of diner is met een informele sfeer.
  • Discreet en voorzichtig zijn, geen gesprekken of andere informatie doorspelen naar derden.
(Bezocht 1.811 keer, 1 bezoeken vandaag)