Social Media, helemaal hip, helemaal happening. We hebben er ook al eerder over geblogd. Social Media is namelijk niet alleen leuk, maar ook erg belangrijk. Het is namelijk een goede manier om jezelf en het bedrijf te profileren. Het Social Media plan is al besproken, maar wat moeten we weten over degene die de Social Media beheert?
Hieronder zijn er voor jou 8 eigenschappen op een rij gezet, die belangrijk zijn voor de ‘Social Media Manager’.
- Informant
Als informant moet je er voor zorgen dat de klanten de informatie krijgen die ze nodig hebben - Marktonderzoeker
Als marktonderzoeker onderzoek je waar je klanten zijn en hoe jij hen kan helpen. Je onderzoekt je doelgroep en hun behoeften, zodat daar goed op ingespeeld kan worden. - Oplosser met een allergie voor bureaucratie
Je trekt je niks aan van bureaucratie. De klanten wil je snel en vriendelijk helpen en het liefst zo snel mogelijk. - Thought leader
Je hebt iets te vertellen en je weet waar je het over hebt. Belangrijk is dat de mensen met de meeste kennis aan het woord komen, niet de mensen met de meeste macht. - Clown
Je hebt een bepaald gevoel voor humor en je bent niet bang om die ook online in te zetten. - Entertainer
Je kunt mensen vermaken in woord en in beeld. Dit noemen we ook wel ‘het plaatje bij het praatje’. - Lead-Generator
Verkopen, is gunnen. Je ziet de kracht van Social Media en je benut deze dan ook. - Social business manager
Jij handelt vanuit de simpele overtuiging dat mensen zaken willen doen met mensen. Jij ziet Social Media niet als een doel, maar als een middel om sociaal zaken te doen.
Dit zijn acht eigenschappen die een ‘Social Media Manager’ moet hebben of moet ontwikkelen, om een Social Media plan goed uit te kunnen voeren. Of jij het nu zelf bent die de Social Media bijhoudt, of je collega, belangrijk is dat er niet laks wordt omgegaan met Social Media. Het is dé manier om interactief contact te hebben met de klanten, grijp je kans!