Menu
Anti-stress

Tips & tricks om je aan je planning te houden

De baan van (directie)secretaresse is een hectische en drukke baan. Handig om wat tips en tricks te hebben om je aan je planning te houden en zo de taken die je op een dag moet uitvoeren ook af kunt maken.

  1. Maak aan het begin van de dag een lijstje met de taken die er voor die dag op de planning staan. Geef hier ook prioriteiten aan, zodat je weet waar je mee moet beginnen en welke zaken er eventueel doorgeschoven kunnen worden naar de volgende dag. Door een overzichtje te maken creëer je rust in je hoofd en zorgt dat je veel efficiënter kunt werken
  2. Zorg dat de gemaakte planning ook realistisch is. Wanneer dit niet het geval is werkt het demotiverend waardoor de taken als een nog zwaardere last op je schouders rusten en je hierdoor juist minder dan meer werk kunt verzetten.
  3. Plan je dag niet helemaal tot de laatste minuut in. Een werkdag kent altijd onvoorziene werkzaamheden die tussendoor komen. Door wat ruimte hiervoor in te plannen voorkom je dat bij 1 extra taak gelijk je hele planning in de soep loopt
  4. Plan ook regelmatig een pauze in. Door even van je werkplek te gaan en bijvoorbeeld even en frisse neus te halen tijden wandeling verruim je de geest en zul je weer fitter aan een volgende taak beginnen. Tegenwoordig zijn er zelfs horloges waar je een melding op kunt krijgen dat je even moet gaan staan of een pauze in moet lassen. Kijk voor een mooi aanbod aan horloges op Horloge.be
  5. Tot slot. Streep de taken die je klaar hebt direct van je lijstje. Dit werkt motiverend. Je ziet de werkzaamheden afnemen en dit zorgt voor extra energie voor de volgende opdracht!
(Bezocht 187 keer, 1 bezoeken vandaag)