Kantoorartikelen zijn razend populair. Ook om mee naar huis te nemen. Dat blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Staples onder Nederlands en Belgisch kantoorpersoneel. Ruim een derde van het kantoorpersoneel neemt wel eens een kantoorartikel mee naar huis. Maar liefst 6% doet dat vaak.
Verheven tot gadgets
Kantoorartikelen zijn niet alleen populair om mee te nemen, uit het onderzoek blijkt ook dat ze bijdragen aan plezier en gemak op het werk. “Veel kantoorartikelen zijn al verheven tot echte gadgets”, zegt Vivian Sloep, Director Marketing Europe van Staples. Zowel Nederlanders als Belgen hebben zo hun eigen voorkeuren. De laptop is onder Nederlanders populair. Op de voet gevolgd door de telefoon, zelfklevende memo’s (geeltjes) en de bureaustoel. Belgen zijn helemaal weg van USB sticks en highlighters. Niet alleen voorkeuren per land verschillen, ook mannen en vrouwen hebben eigen favorieten: in tegenstelling tot mannen, zijn vrouwen dol op zelfklevende memo’s. De meeste mannen die deelnamen aan het onderzoek houden ervan om een eigen printer op hun bureau te hebben staan.
Geen vrienden
We ergeren ons ook regelmatig groen en geel aan kantoorspullen. In België kan het witte flesje correctievloeistof op maar weinig sympathie rekenen. Vrouwen en printers zijn over het algemeen ook geen vrienden, en mannen ruziën het vaakst met de ‘ontnieter’. Opvallend is dat bij vooral jongeren (20 tot 35 jaar) de pc of laptop relatief grote ergernis oplevert, terwijl je toch zou denken dat juist zij er zo handig mee zijn.
Inspiratie
Kantoorartikelen blijken ook een inspiratiebron voor grappige kantoorsituaties. Met de start van de online campagne ‘Love the Office’ brengt Staples in beeld hoe leuk het op kantoor kan zijn. Vivian Sloep: “Veel mensen brengen een groot deel van hun tijd door op kantoor. Die tijd vul je graag zo plezierig mogelijk in. Daarnaast draagt plezier in grote mate bij tot een hogere productiviteit. Bij Staples brengen we die dingen die ertoe doen graag in beeld. Daarom roepen we alle creatievelingen op om filmpjes met humoristische kantoorsituaties in te sturen naar Lovetheoffice.nl en mee te dingen naar een reis naar LA.”